هیچکس به اندازه بالشتم تنهاییم را درک نکرد...هیچکس .....حتی خدا خدايا بين من و گناه سيم خاردار بكش و اين فاصله را مين گذاري كن

نقل شده که که از جانب  معاویه عامل خراسان بود ؛ وقتی خبر  شهادت را شنید با صدای بلند  را بخواند و گفت(( ای خدا  اگر ربیع را در  نزد  تو قرب  و منزلتی  است جان او را  معجلا قبض کن .))

 

 

هنوز این سخن  در دهان داشت که وفات نمود . یکی از فقها و دانشمندان  زمان بنی امیه گفتند :((چه وقت  مردم ذلیل شدند ؟.... گفت ((موقعی  که امام حسن(ع) از دینا رفت و زیاد بن ابیه برادر معاویه خوانده شد. و از پی  آن حجر بن  عدی  و یارانش  کشته شدند.))

 

دکتر طه  حسین دانشمند معاصر  مصری می گوید  : (( کشته شدن حجربن عدی   یکی از  قضایای بزرگ تاریخ است و نیکو کاران زمان معاویه معتقد بودند  که معاویه دردسر  بزرگ برای اسلام است  و خود معاویه هم به این عقیده معترف بود .))

((حسن بصری )) یکی از دانشمندان گفت:(( این شنیع ترین جنایت ها و فجیع ترین آدمکشیها  است  و مصیبت  شهادت  حجربن عدی  و یارانش  بس عظیم می باشد .))

(حسن بن داود ) ذکر نموده که:.

(علامه حلی)فرمودند:  که حجر  از اصحاب  حضرت امیر (ع) و از ابدال بود .

کتاب:حجربن عدی سرباز اسلام  - تالیف : ناصر  صبا



تاريخ : دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, | 18:2 | نویسنده : ف - م |

پیامبر گرامی اسلام می فرماید: رجب نام نهرى است در بهشت از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر هرکس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند از آن نهر به او مى‏نوشاند.

 

با حلول ماه مبارک رجب آشنایی با فضائل وارده در باب این ماه می تواند ما را در استفاده بیشتر از فرصت پیش آمده برای نزدیکی به بارگاه حضرت حق یاری نماید. به این بهانه متنی را به نقل از پایگاه حوزه منتشر می کنیم و امیدواریم که ما را نیز در این ماه عزیز دعا بفرمایید.

هفتمین ماه از سال هجری قمری رجب نام دارد که نباید فضیلت آن را به بوته فراموشی سپرد زیرا در میان ماههای دوازده ‏گانه تنها و بدون ائتلاف با ماههای دیگر از حرمت و قداست ‏برخوردار می ‏باشد، در واقع چهار ماه در قرآن کریم با تعبیر «حرم‏» یعنی برخوردار از حرمت ‏یاد شده است که یکی از آنها فرد است که رجب نام دارد و در آن قتال و کشتار حرام می ‏باشد.

رسول اکرم (ص) فرموده ‏اند: «رجب ماه بزرگ خداست و هیچ ماهی در حرمت و فضیلت‏ به پایه آن نمی ‏رسد و قتال با کافران در این ماه حرام است، آگاه باشید که رجب ماه پروردگار است و شعبان ماه من و ماه رمضان ماه امت من است و اگر کسی در ماه رجب حتی یک روز روزه بدارد خدا را از خود خشنود ساخته و خشم الهی از او دور می‏گردد.»

امام هفتم (ع) فرموده ‏اند: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر، سفیدتر و از عسل، شیرین‏تر است; هر کس یک روز از آن را روزه بدارد خداوند از آن نهر به او بیاشامد.

از امام صادق (ع) نقل شده که حضرت محمد (ص) فرمود: رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است و رجب را «اصب‏» می‏گویند زیرا که رحمت ‏خداوند در این ماه بر امت من بسیار ریخته می‏شود پس بسیار بگوئید استغفر الله و اسئله التوبة.

در حدیث است که حضرت نوح(ع) روز اول این ماه سوار بر کشتی شد و نجات یافت و فرمودند: کسانی که با او هستند روزه بدارند و هر که این روز را روزه بدارد آتش عذاب یک سال از او دور می ‏شود و نیز طبق سخن حضرت صادق(ع) خواندن زیارت امام حسین(ع) در روز اول این ماه مستحب و تأکید شده است.

پیامبر(ص) فرمودند: رجب برای امّت من ماه استغفار است پس در این ماه به محضر پروردگار از گناهان خویش پوزش طلبید که خداوند بخشنده‏ ای مهربان است.

امام صادق(ع) فرمود: روزه بیست و هفتم رجب را از دست مده که آن روزی است که مقام نبوّت به محمّد(ص) داده شد و ثواب آن برای شما به اندازه ثواب شصت ماه است.
نام‏های رجب

ماه رجب، به دلیل برخورداری از مزایای گوناگون و توجه به ابعاد معنوی آن، نام‏های دیگری نیز دارد؛ نام‏هایی مثل ماه آمرزش خواهی (شهرُ الاستغفار)؛ ماه تک (رَجَبُ الفَرد) به دلیل تنها واقع شدن و جدا شدن آن از سایر ماه‏های حرام؛ سرشار (رَجَبُ الاَصَبّ) به دلیل نزول سرشار رحمت الهی؛ ماه امیرمؤمنان (شهرُ امیرِالمؤمنین)، ریسمان الهی و اَصَمْ یعنی برخوردار از فضیلت‏های بسیار.



تاريخ : دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, | 18:2 | نویسنده : ف - م |
 

1-  اولین اثر  شهادت حجربن عدی  و یارانش  رسوایی معاویه و شکل گرفتن  اعتراضها   و سرزنش های  کسترده علیه او  بود . او که خویشتن را منادی  حلم و آزادی  می دانست ، دیگر حرفی  برای گفتن نداشت . مردم را به  هیجان  آورد .  خشم و اندوه ، جهان اسلام را فرا گرفت .

 

2- در نگاه شخصیت های  آگاه مسلمان ، شهادت حجربن عدی ، صحابی  نامدار  رسول خدا (ص) با آن وضع رقت بار ، حرمت اسلام  را در هم  شکسته بود  ، برخی از شخصیت ها و سر شناسان مسلمان ، که دل   به گوشه گیری و دوری از  رخداد های  سیاسی روز  سپرده بودند  عبا  شنیدن فاجعه شهادت  حجر  ناخشنودی  خویش   راآشکارا ساختند .

3-  زنبیل در دست  از بازار  مدینه می گذشت که خبر شهادت  حجر را شنید . از حرکت باز  ایستاد  و از فرط  ناراحتی  زنبیل از دستش  افتاد . گوشه ای  نشست  و در حالی  که زانوان  خویش  را به نشانه اندوه در آغوش  گرفته بود ،ناخشنودی  خود را از  ناتوانی و گرفتار  آمدن مسلمانان به فرمانروایی معاویه ابراز داشت .

4- حسن بصری ، از دانشمندان  معروف  اهل سنت  و معاصر  حجربن عدی ، پس از شنیدن  خبر شهادت  حجر همواره غمگین می نمود  و مکرر می گفت  معاویه در زندگی چهار گناه مرتکب شد که هر یک به تنهایی برای اسلام   گمراهی  و رسیدن  او به عذاب  الهی کافی است .

الف – شمشیر کشید  و با مکر  و فریب حکومت به  چنگ آورد .

ب- زیاد بن ابیه را برادر  خود و پسر  ابوسفیان خواند  .

ج- خلافت مسلمانان را به فرزند  می خواره اش ،  که تنبور  می نواخت  و لباس حریر  می پوشید  سپرد .

د- حجربن عدی  رابه شهادت  رساند ، سپس  سه بار  با چهره غمگین  می گفت:

5- در بستر مرگ ، وحشت زده می گریست و می گفت : (( روز محاکمه من درباره حجربن عدی  بس دراز  خواهد بود  . مرا با حق تو ، چه افتاد ؟((حجر)) وصیت کرد :

آرامگاه حجربن عدی  و یارانش

مظلومیت و یارانش  در آرامگاه آنها  نیز دیده می شود  چرا که بدن های  این شهدا  در منطقه مدفون هست  و سرهایشان در نزدیکی  حرم حضرت  رقیه در مسجدی  به نام مدفون می باشد . بدنهای  این شهدا  که در روستایی به نام معروف هست  مدفون می باشد  و. مقبره و گنبد رنگی و بزرگی  به رنگ خاکستری  براق وجود دراد  . اطراف مرقد  مساحت وسیعی برای نشستن زوار  دیده می شود . روی  دیوار ها  و سقف ، چراغ ها  و هدایای از سویی مومنان جهان ، قابل مشهده است . بر بالای قبر ، ضریح زیبایی قرار دارد  و اطراف  آن با قالبهای  گرانبها مفروش شده است . بریکی از دیوارهای  حرم وی ، تابلوی زیبایی از حریر وجود  دارد که شعری از بر آن گلدوزی  شده است . در کنار مرقد  مسجد بزرگی  به نام حجربن عدی  ساخته شده است  که هر روز  در آن نماز  جماعت برگزار می شود  . محوطه وسیعی اطراف آن پر از  زوار و  وسایل  مختلف برای  راحتی  مهیاست .  چنان که پیداست این روستا  به  زودی  شهری  بزرگ خواهد شد . زیرا درآن ساختمان ها  و محل های  تجاری زیادی در دست ساخت است. و اما مرقد مطهر دیگری  که سرهای   مبارکشان مدفون هست در > یا مسجد نزدیکی مقام حضرت رقیه در دمشق می باشد . مقبره آنان دارای  ضریح فلزی  به رنگ زرد  است . بر روی  ضریح از بانی آن به نام به سال  1413 یاد شده است .. فضای مقبره حدود  25*25 متر مربع بوده و محرابی بسیار ساده دارد . این مسجد  در سمت در خیابان  اصلی  مسیر حرم حضرت ر قیه و حدود 500 متر  پایین تر  از قرار دارد .

همچنین اسامی شهدا بر روی کتیبه ای در بالای این حجره که در سمت راست راهروی مسجد است  دیده می شود . این  مسجد امروزه به نام و نیز معروف  است . بنای  آن را به نسبت می دهند  که وی  مکان آن را تخریب و جامع بزرگی در سال 721 به جای آن ساخت.



تاريخ : دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:, | 18:0 | نویسنده : ف - م |

ولادت با سعادت  امام  محمد باقر علیه السلام ، شاهد عاشورای  سال 61 هجری، شهید راه شریعت  نبوی  و تداوم دهنده طریقت علوی به همه مسلمانان جهان علی الخصوص شیعیان مبارک باد .

 



تاريخ : یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:32 | نویسنده : ف - م |
 

شبکه تلوزیونی "آی فیلم" از فردا سریال "حجر بن عدی" را به دو زبان فارسی و عربی روی آنتن می‎برد.

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ شبکه تلوزیونی "آی فیلم" در اقدامی به جا، قصد پخش سریال "حجر بن عدی" را دارد.

پخش این سریال که با محوریت زندگی «حجر بن عدی» صحابی خاص پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین علی(ع) قرار است نمایش داده شود، از فردا ـ چهارشنبه 18 اردیبهشت ـ به دو زبان فارسی و عربی روی آنتن می‎رود.

این ساعت 22:30 هر شب پخش و در دو نوبت 6:30 و 14:30 ـ به وقت تهران ـ فردای آن روز نیز بازپخش می‎شود.

شبکه آی فیلم با قطع پخش سریال "تفنگ سرپر"، برای 12 شب مجموعه تلویزیونی "حجر بن عدی" را جایگزین آن می‎کند که علت آن را هتاکی تروریست‎ها تکفیری مبنی بر نبش قبر این صحابی جلیل القدر و تهدید به بی‌حرمتی به حرم مطهر حضرت زینب(س) اعلام کرد.

گفتنی است که تروريست‎هاي وهابي روز پنجشنبه ـ 12 اردیبهشت ـ در جديدترين جنايت خود در سوريه اقدام به تخريب و نبش قبر جناب «حجر بن عدی کندی» يكي از اصحاب خاص پيامبر اكرم(ص) و اميرالمؤمنين علي(ع)، نمودند. گروهك‌هاي تروريستي، ابتدا ضريح وی را تخريب و پس از آن نبش قبر كردند. يك رسانه لبناني اعلام كرد: جسد مطهر حجر بن عدي هنوز سالم بوده و تروريست‌ها آن را به مكاني نامعلوم منتقل كرده‌اند. گروهك تروريستي "جبهة النصرة" با صدور اعلاميه‌اي مسؤوليت نبش قبر صحابي جليل "جناب حجر بن عدي" و ربودن پيكر وي را بر عهده گرفت.



تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 17:57 | نویسنده : ف - م |

رهبر معظم انقلاب:

خداي متعال جريانى را كه مي‌خواهد در راه اتحادو پيشرفت امت اسلامى سنگ‌اندازى كند، متوقف خواهد كرد



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 ارديبهشت 1392برچسب:, | 17:54 | نویسنده : ف - م |
همه ما بوسه را به عنوان یک رفتار خوشایند اجتماعی وسیله ای برای ابراز محبت و نشان دادن اوج عواطف درونمان می شناسیم اما برخی والدین با این باور که بوسیدن زیاد، بچه ها را لوس می کند آنها را نمی بوسند و سعی می کنند آشکارا به آنها ابراز محبت نکنند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, | 10:42 | نویسنده : ف - م |

شرکت های تولید کننده با ابداع این روش سیگار کشیدن را برای جوانان جذاب تر کرده و آنها را به سیگار کشیدن بیشتر تشویق می کند.
منتول گیرنده های خنک کننده را در ریه و حلق تحریک و سیگار کشیدن را تحریک و لذت بخش می کند.
همچنین اعتیاد به سیگارهای نعنایی 50 درصد بیشتر از سیگارهای معمولی است چراکه طعم مطبوع آنها وسوسه سیگار کشیدن را تقویت می کند.
براساس نتایج یک بررسی 44 درصد از سیگاری ها از 12 تا 17 ساله و 36 درصد از سیگاری ها 18 تا 24 ساله از سیگارهای نعنایی استفاده می کنند و با وجودی که از مضرات سیگار باخبرند اما قادر به ترک آن نیستند.
 



تاريخ : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, | 10:41 | نویسنده : ف - م |
قدم زدن که همیشه برای سلامت بدن مفید است بلافاصله بعد از غذا به بزرگترین دشمن شما تبدیل خواهد شد. این کار یکی ااز مهمترین کارهایی است که باید از ان دوری کنید.
 
 

وعده های غذایی برای تامین انرژی بدن بسیار لازم هستند همچنین خوردن هر خوراکی خاصی می تواند ویتامین، مواد معدنی خاصی را وارد بدن کند اما برای آنکه از همه این موارد استفاده کامل را ببرید باید نکاتی را در نظر داشته باشید برای مثال بعد از خوردن غذا نباید کارهای خاصی را انجام دهید که در ادامه در مورد آن بحث می کنیم:


** چای ننوشید

در اولین حرکت باید از نوشیدن چای یا مایعات گرم خودداری کنید. افرادی که پس از خوردن غذا سریعا چای می نوشند آهن مواد خوراکی را جذب نمی کنند همچنین مشکلات دستگاه گواردش در این افرا دبسیار دیده می شود. اسیدی که در چای وجود دارد همچنین می تواند پروتئین غذا را نیز از بین ببرد. حداقل بین خوردن غذا تا چای نیم ساعت زمان بگذارید.

** دوش نگیرید

برای انکه هر غذایی را هضم کنید نیاز است تا گردش خون به سمت شکم شما در جریان باشد اما با رفتن به حمام دقیقا این رفتار برعکس می شود چرا که خون به سمت دست و پای شما حرکت می کند. این مورد باعث دیر هضم شدن غذا و مواردی خطرناک برای سلامت شما خواهد شد. یک ساعت زمان مناسبی است که می توانید بین حمام و غذا فاصله بیاندازید.

** نخوابید

خوردن و خوابیدن تنها باعث تنبل شدن شما نمی شود بلکه بیماری های مختلفی را نیز در بدن به وجود می آورد. به محض انکه می خوابید مایعات معده به سمت بالا حرکت می کند و با ورود به گلوی شما سوزش شدیدی به وجود می آورد. ترش کردن نیز یکی دیگر از نتایج خوابیدن پس از غذا است. شما با خوابیدن تنها فشار اضافی را به دیافراگم وارد می کنید.

** قدم زدن را فراموش کنید

همیشه توصیه شده است که برای داشتن بدنی سالم و هضم زودهنگام پیاده روی کنید اما دقیقا پس از خوردن پیاده روی را فراموش کنید. پیاده روی پس از غذا باعث می شود تا اسید های معده به سمت بالا و گلو حرکت کنند که با ادامه دار شدن پیاده روی باعث عفونت هم می شود.

** میوه نخورید

میوه همیشه خوب و مفید است اما هیچگاه آن را پس از غذا میل نکنید چرا که دقیقا عملی معکوس دارد. میوه باعث می شود تا زمان رسیدن غذا به معده و هضم آن افزایش پیدا کند. میوه همچنین باعث می شود تا شکر زیادی به بدن شما جذب شود که نتیجه ای جز چاقی و اضافه وزن به همراه نخواهد داشت.

 



تاريخ : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, | 10:40 | نویسنده : ف - م |

 

به گزارش بولتن نیوز به نقل از روزنامه آسیا، سومین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در سالن خلیج فارس و سالن میلاد برگزار شد.
در مراسم گشایش این همایش مهندس اسفندیار رحیم مشایی مشاور رئیس جمهوری و رئیس دبیرخانه جنبش کشورهای غیر متعهد، محمد شریف ملک زاده معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، چند تن از سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی در ایران و سرمایه گذاران ایرانی و خارجی و معاونان وزرا، استانداران استان ها و مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری و روسای سازمان مناطق آزاد کشور حضور داشتند.

 
بنابر همین گزارش، مهندس مشایی با اشاره به فرهنگ دیرینه مردم ایران که همواره مظهر لطف و صفا و سلامت بوده اند و این مردمان در طول تاریخ با ساختارهای ارزشمند و ادبیات و آرامش خود با ملت های جهان در صلح و صفا زندگی کرده اند، افزود: گردشگری یک راه مستقیم و کوتاه و بهترین و ارزان ترین راه برای جهانی کردن ایران است.

 
محمد شریف ملک زاده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در هنگام گشایش این همایش با بیان اهمیت صنعت گردشگری در جهان امروز گفت: سرزمین ایران که سرشار از تنوع جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی و برخورداری از امکانات چهار فصل و زیر ساخت های ارزشمند است، در ایجاد صلح پایدار و تفاهم میان ملت ها گام بر می دارد.
وی افزود: در سومین همایش فرصت های سرمایه گذاری 2300 بسته سرمایه گذاری در برگیرنده 724 پروژه به سرمایه گذاران خارجی و داخلی ارائه شده است.
بهروز علیشیری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی با بیان نحوه سرمایه گذاران با ریسک کمتر، از سرمایه گذاران ایرانی خواست پروژه های خود را با مشارکت سرمایه گذاران خارجی انجام دهند.
وی افزود: ایران یکی از جذاب ترین نقاط برای سرمایه گذاری خارجی است و مشوق های قابل اعطا به سرمایه گذاری خارجی و تضمینی امنیت سرمایه خارجی از عوامل جذب سرمایه گذاری خارجی به شمار می آیند.
علیشیری گفت: رقم سرمایه مصوب کشور در سال جاری بالغ بر 7 میلیارد و 200 میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته 54 درصد رشد داشته است.
گفتی است که همایش فرصت های سرمایه گذاری در صنعت گردشگری به مدت سه روز با سخنرانی ها و تشکیل پانل های اطلاع رسانی و بررسی مسائل مربوط به سرمایه گذاری در کمیته های تخصصی ادامه یافت.
 


تاريخ : دو شنبه 16 ارديبهشت 1392برچسب:, | 10:37 | نویسنده : ف - م |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 19 صفحه بعد
  • مستندها
  • مرکز فروش لینک